تجلیل از خواهر شهید افغانی در هفته دفاع مقدس 

تجلیل از خواهر شهید افغانی در هفته دفاع مقدس 

تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۹
فاطمه برخان گفت: به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به نیابت از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی از خواهر سردار شهید محمد افغانی ملقب به شهید میثم تجلیل شد.

«فاطمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به نیابت از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی از خواهر سردار شهید محمد افغانی ملقب به شهید میثم تجلیل شد.
 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: این اقدام در راستای تداوم اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم و با تاسی از سیره حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

وی بیان کرد: از آنجایی که سردار دلها همواره سعی می کرد از خانواده های معظم شهدا سرکشی کرده و از آنها دلجویی کند بنابراین در اولین سال فراق این سردار شهید با در دست داشتن عکس ایشان به دیدار این خواهر شهید رفتیم تا علاوه بر دیدار یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز گرامی داریم.

برخان ابراز کرد: شهید افغانی یکی از شهدای شاخص شهرستان کهنوج و از همرزمان شهیدان احمد کاظمی، باقری، باکری، محمد ابراهیم همت در دوران دفاع مقدس می باشد، رشادت ها و ایثارگری های این شهید مایه فخر و مباهات مردم این شهرستان است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج اظهار کرد: شهید میثم در دوران طاغوت فعالیت های انقلابی بسیاری انجام داده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه اصفهان می رود و در خرداد سال ۱۳۵۸ سپاه شاهین شهر اصفهان را پایه گذاری کرده و به عنوان اولین فرمانده آن مشغول خدمت می شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۶۰ فرمانده عملیات سپاه منطقه ۶ (استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) می شود و در نهایت در عملیات بیت المقدس در فتح خرمشهر به شهادت می رسد.

برخان با اشاره به دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد: تولید عکس نوشت با محتوای فرازی کوتاه از وصایای شهدا و انتشار آن در فضای مجازی یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج اضافه کرد: علاوه بر این به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) همایش سه ساله های حسینی با جمع محدودی از اعضای کانون و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مراسم علاوه بر سخنرانی و مداحی، ختم صلوات هدیه به روح شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای دفاع مقدس برگزار شده و بخشی از وصیت نامه سردار دلها نیز قرائت شد.

برخان در خاتمه تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

پایان پیام/ 586